Veel resultaat nodig in weinig tijd? Maak gebruik van SEA zoekmachine adverteren, ofwel Search Engine Advertising. Hiermee kun je betaald adverteren in de zoekresultaten van Google. Het mooie van zoekmachine adverteren is dat je met jouw advertenties zeer gericht mikt op jouw ideale doelgroep. Daarmee worden de advertenties heel relevant voor jouw potentiële klanten en leveren ze dus meer op.
Het grote voordeel van Search Engine Advertising is dat de campagnes direct resultaat leveren. Je verschijnt immers meteen hoog in de resultaten van Google. Dit in tegenstelling tot een Search Engine Optimization (SEO) campagnes die vaak een langere looptijd nodig hebben voordat de resultaten merkbaar zijn.
Een ideale aanpak richt zich op SEA zoekmachine adverteren voor de korte termijn (betaald adverteren op GoogleAds) en op SEO voor de langere termijn (duurzaam meer gratis bezoekers naar je website trekken).
Zoals gezegd is adverteren op GoogleAds dus een perfecte oplossing op de korte termijn; zo snel en effectief mogelijk meer relevante bezoekers binnen halen. Meer bezoekers betekent meer leads! Een groot voordeel is dat je alleen betaald voor je GoogleAds advertenties als potentiële klanten ook daadwerkelijk op jouw advertentie klikken. Daarnaast zijn de kosten voor adverteren relatief goedkoop. Wordt er niet geklikt? Dan betaal je helemaal niets.
Indien je besluit om met mijn hulp gericht te adverteren in Google middels SEA beginnen we met een kennismakingsgesprek. Vervolgens bekijken we samen jouw organisatie, website, product of dienst en doelgroep. Daarna bepalen we aan de hand van jouw doelstellingen en budget de SEA strategie en ga ik voor je aan de slag.
In het volgende schema zie je de stappen die er gezet gaan worden om jou vooruit te helpen. Een helder werkplan zodat je weet wat je kunt verwachten tijdens het proces.
Kennismaking & jouw verhaal. Online succes begint bij een duidelijke boodschap met een doel.
Analyse doelgroepen en bepalen doelstellingen van de campagnes.
Zoekwoorden onderzoek & website analyse; op welke woorden gaan we adverteren en op welke landing pages komen bezoekers terecht?
SEA strategie; op basis van de analyse een helder advertentieplan opstellen
Instellen van de campagnes
Analyseren, bijsturen en optimaliseren van lopende campagnes
Duidelijke rapportages over de resultaten